GINOP PLUSZ-3.2.1-21
A munkavállalók és vállalatok alkalmazkodóképességének és termelékenységének javítása a munkaerő fejlesztésén keresztül történő támogatásáról
Támogatási összeg: 9 401 499 Ft
Projekt várható befejezési dátuma: 2025.02.15
- Együttműködésfejlesztés (16 óra)
A képzés célja, hogy a résztvevők megtanulják a mindennapi munkaéletben fellelhető társadalmi csoportjain belüli: pl. társadalmi, munkahelyi, közösségi, közösen megoldandó feladatok, problémák kezelését. A résztvevő képessé válik a különböző csoportszerepek megkülönböztetésére. A képzésen résztvevő meg tudja állapítani a kompromisszum és a konszenzus közötti különbséget, és képes lesz a harmonikus együttműködő munkakörnyezet kialakítására.
A képzés tartalma:
- Együttműködés és csoportszerepek
- A csoporton belüli együttműködés alapjai
- Csoporton belüli szerepek a Belbin teszt alapján
- Az együttműködés fogalma
- Az együttműködő magatartás jellemzői
- A kompromisszum és a konszenzus közötti különbség
- Kooperációs hibák felismerése és kezelése
- Hatékony kommunikáció és kommunikációs gyakorlatok (16 óra)
Napjainkat a kommunikáció nélkül lehetetlen elképzelni. Akkor is kommunikálunk, amikor zenét hallgatunk a tömegközlekedési eszközön vagy épp egy előadást tartunk a munkahelyünkön. A kommunikáció sokrétűsége és folyamatos változása miatt szükséges, hogy időközönként felelevenítsük ismereteinket és egy csokorba gyűjtve kiegészítsük új tudásokkal. A képzés célja épp emiatt az, hogy a résztvevő, túlnyomórészt kommunikációs gyakorlatokon keresztül olyan szintre jusson el, hogy a mindennapi életben felmerülő kommunikációs helyzetekben magabiztos, felkészült és hiteles legyen.
A képzés tartalma:
- A kommunikáció alapmodellje.
- A magyar nyelv sajátosságai, szemantika, grammatika, stilisztika.
- Kommunikációs alapfogalmak, verbális és non-verbális kommunikációs eszközök és technikák rendszere.
- A három alap kommunikációs stílus.
- Szituációs gyakorlatok az asszertív kommunikációra, visszajelzések.
- Hatékony vagyok, így elérem a céljaimat! – hatékonyságnövelés
Mindennapjaink során élettereink különböző színterein törekszünk arra, hogy minél hatékonyabbak legyünk. Akadhatnak azonban olyan helyzetek, amikor törekvéseink meghiúsulnak a szükséges tudás és képességek hiányában. A képzés célja a személyes hatékonyság fejlesztése, hogy a résztvevő olyan kompetenciáit fejlessze, amelyek szükségesek ahhoz, hogy életének legtöbb színterén effektív lehessen.
A képzés tartalma:
- Önismeret
- Énfogalom /Énkép
- Énprezentáció: aktuális énkép, ideális énkép, kell(ene) énkép
- Önértékelés, önnevelés, önfejlesztés
- Három alapvető emberi képesség – Szinergia teszt
- Személyiségtípusok – Személyiség teszt
- Hatékonyság fogalma, értelmezése a különböző életterületeken
- Konfliktuskezelési gyakorlatok (16 óra)
A képzés célja, hogy a résztvevő megismerje a konfliktus és konfliktuskezelés alapvető témakörét (fogalma, megnyilvánulási formái, okai), elsajátítson különféle konfliktuskezelő technikákat, amelyek sikeres alkalmazása hozzásegítik az asszertív konfliktuskezeléshez.
A képzés tartalma:
- Konfliktus elméleti háttere (fogalma, megnyilvánulási formái, lehetséges okai).
- Asszertivitás fogalma, kommunikációs gátak, kommunikációs serkentők (pl.: Én-üzenetek) témaköre, ezek gyakorlatban történő kipróbálása
- Konfliktus mindennapi megjelenési formáinak feltérképezése, különféle konfliktuskezelő technikák megismerése, ezek gyakorlatban történő kipróbálása, a saját konfliktuskezelő technika kialakítása, begyakorlása..
- Korszerű gyakorlat az alkalmazkodóképesség javítására: működésfejlesztés (24 óra)
A program célja, hogy a hallgató megismerje és alkalmazni tudja azokat a hiánykompetenciákat, melynek segítségével képes lesz az alkalmazkodóképességének a javítására a folyamatműködés területén. A képzés tematikája úgy áll össze, hogy az a lehető legjobban illeszkedjen egy-egy cég vagy intézmény mindennapjaihoz, ahol szükségesek az itt elsajátítható kompetenciák, mint az egyéni alapkészségek, a szervezet- és az folyamatműködés fejlesztése.
A képzés tartalma:
- Gondolkodás elméleti és tudatos használata.
- Koncepcióalkotás folyamata.
- Tanulási technikák elméleti és gyakorlati ismerete.
- Munkavégzés alaptörvényei és használatuk.
- Szervezeti azonosság ismerete (vízió, misszió).
- Szervezeti korrupciós pontos ismerete és felismerése a szervezeti működésben.
- Az értékesítés 10 axiómájának ismerete.
- SWOT elemzés elmélete és gyakorlata, erősségek-gyengeségek a szervezetben.
- A minőség fogalma.
- Hiba okok elemzése a szervezetben.
- Munkafolyamatok tervezése.
- Megállapodáskötés.
- Komplex folyamattervezés.
- Munkavégzés tudatos lépései.
- Központban a személyiségfejlesztés: stresszkezelés
Az egész életen át tartó tanulás egyik kulcspontjának nevezhetjük önmagunk megismerését. Ahhoz, hogy hatékonyak legyünk a mindennapi életünkben és a munkahelyünkön egyaránt fontos, hogy kellő önismerettel rendelkezzünk. Ehhez nyújt segítséget és tudáselemeket eme képzés. A képzés célja, hogy a résztvevők értsék az eu-stressz és a distressz közötti különbséget, felismerjék saját stresszfaktoraikat és preventív és reaktív technikákkal képesek legyenek csökkenteni a káros stresszt az életükben..
A képzés tartalma:
- Szituációs gyakorlat a stressz hatásainak demonstrálására.
- A stressz fogalma Selye János nyomán (eu-stressz és disstressz, fiziológiai alapok, folyamatok a testben, biológiai háttér)
- A stressz jelei (fizikai, mentális).
- A stressz hatása: rövid és hosszú távú hatások.
- A stresszmentes állapot jellemzői
- Saját stresszfaktorok beazonosítása.
- Work-life ballance megteremtésének módszerei
- A kiégés fogalma, rizikócsoportok, a kiégés fázisai és ezek jellemzői.
- A kiégés megelőzésének módszerei.
- Stresszfaktorok minimalizálási technikái.
- A mindennapi feszültség levezetési módszerei.
- Preventív stresszkezelő módszerek.
- Reaktív stresszkezelő módszerek.
- Szituációs gyakorlat a tanultak gyakorlására, visszajelzések, önreflexiók.
- Időgazdálkodás
A képzés célja, hogy fejlődjön a résztvevők időkezelése, megismerjenek és kipróbáljanak különböző időgazdálkodással kapcsolatos technikákat, megtanuljanak priorizálni és mindezen ismereteket képesek egyenek bevinni a mindennapi munkavégzésükbe. Távlati cél, hogy a jó időgazdálkodással csökkenjen a résztvevőket érő stressz, legyen könnyebben megteremthető és fenntartható a munka és a magánélet egyensúlya.
A képzés tartalma:
- Időszemlélet: hogyan segíti a saját időszemléletünk azonosítása a mindennapi időgazdálkodásunkat?
- Időperspektívák teszt kitöltése
- Idő vs. folyamatszemlélet – Idő és hatékonyság viszonya
- Időmenedzsment technikák (pomodoro, listaírás – előnyök és buktatók, priorizálás, gördülő tervezés, naptár használata, időterv készítése) (elméletek és a gyakorlat)
- Priotási elvek, prioritási rendszer felépítése
- Kontrollszintek: határidő, módosíthatóság, tűréshatár
- Időrabló tényezők, szokások azonosítása a mindennapokban
- Időnyerők a mindennapi munkában
- A halogatás okai és típusai – hogyan fordítsuk a javunkra?
- Hogyan támogatja a munkakörnyezet kialakítása a hatékony munkavégzést?
- A szokások hatalma a mindennapjainkban: hogyan takarítsunk meg időt a szokásaink átalakításával?
- Kulcsszavak: időszemlélet, folyamatok, időmenedzsment technikák, fókusz, halogatás, időrablók, rendszer.
- Lean alapok (32 óra)
A lean filozófia gyakorlati alkalmazása eredendően a termeléshez kötődik, azonban nagyon sok eleme egyszerűsített változatban alkalmazható hétköznapjaink során is. A képzési program célja, hogy a résztvevő megismerkedjen a lean filozófia alapvető módszereivel, amelyeket a képzés során hétköznapi alkalmazási alternatívákba transzferálnak. A képzés alapvető célja, hogy a résztvevő saját élményű tanulását biztosítsa azáltal, hogy nem kész alkalmazási alternatívákat kap, hanem önállóan és csoportban konstruál lean felhasználási lehetőségeket hétköznapi folyamataira. További cél, hogy a résztvevő konkrét módszereket tanuljon (értékáram, 5S, Kaizen, FOMO stb.)
A képzés tartalma:
- A lean szemlélet alapjai
- A lean menedzsment célja
- 2 fő alapelv: ember tisztelete, veszteségek eltávolítása
- Lean gondolkodásmód, alapelvek
- Lean menedzsment építőelemei
- Value stream mapping(VSM)
- Veszteségek beazonosítása
- Értékáram térkép
- Veszteségcsökkentés
- JIT, Kanban
- Cella rendszerű gyártás
- Heijunka – termelés
- kiegyensúlyozás
- PDCA – SDCA
- 5S alapok
- Szabványok, sztenderdek
- Vizuális menedzsment
- JIDOKA, Beépített minőség
- Teljes körű Gépkihasználási
- Mutató (OEE)
- Kaizen, TPM, ECRS, SMED – alapok